Noord- en Midden-Limburg kan er weer even tegen

Voor nummertje 24 al weer van NBB-75 was op zondag 13 november de beurt aan het district Noord- en Midden-Limburg. Plaats van handeling: het gemeenschapshuis d'n Binger in Meyel, dat de nacht tevoren nog het onvervalste strijdtoneel was van een heftige house-party. In de vroege uurtjes was de schoonmaakploeg al driftig in de weer om de puinhopen van dat evenement weer om te toveren in een ambiance waarin de doorgaans toch wat meer ingetogen bridgers van dit district op enigszins ordentelijke wijze het jubileum van hun bond konden vieren.

En toen de eerste bezoekers, waaronder 6 leden van de Bergense Bridgeclub,  om 12.30 uur naar binnen druppelden was de meeste bierlucht dan ook uit dit verrassend aardige gebouw verdreven. Het toegangsbewijs vermeldde koffie met petit fours, maar met zoiets moet je natuurlijk niet aankomen bij de rechtgeaarde Limburger. Dat werden uiteraard, geheel in de traditie van het zuiden, vlaaien. Een lekkere binnenkomer voor de vele zuidelijke bridgers die weldra de fraaie en ruime foyer bevolkten.

En wat moeten we verder van deze geoliede jubileummachine zeggen? Districtsvoorzitter Maarten Scholte deed z'n stinkende best om qua spreektijd het messcherpe record van z'n Dordtse collega te breken, wat 'm op zeven seconden na net niet lukte. En ook bondsvoorzitter Trippaers, net teruggekeerd van de Bermuda Bowl in Estoril en weer 's duidelijk toe aan de echte leuke dingen, beperkte zich tot de hoofdzaken, waarna er snel overgeschakeld werd naar het echte amusement.

(bedoelen ze  Bob als districtsvoozitter?  MB.)

Klik voor groot formaatKlik voor groot formaatHans Kreijns wist de zaal al aardig op temperatuur (..) te brengen. Met name Bob Slavenburg vormt nog altijd een onuitputtelijke bron voor zijn reeks smakelijke anekdotes en toen hij tot slot een warm pleidooi hield voor het bieden van vierkaarten hoog, kon hij niet vermoeden dat dit stokpaardje van hem even later tot grote hilariteit weer probleemloos neergesabeld zou worden door Dubbelfout. De stembanden van het Cabaret hadden, zoals ze zelf verklaarden, nogal te lijden onder de enthousiast ronddolende virussen, maar daar hadden de aanwezigen duidelijk geen boodschap aan. De stemming was prima. En toen een zwaar verdrietige bezoekster,die een dierbaar kettinkje was kwijtgeraakt, dit even later weer opgelucht en intens gelukkig om haar pols schoof, kon het allemaal helemaal niet meer kapot bij de jubileumborrel.

Een zeer geslaagde middag en Limburg kan voorlopig weer even voort.

De foto's van alle jubileumbijeenkomsten zijn te zien op: www.mijnalbum.nl/album=4FPWZORU.